Steril707
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Re: 21-24.1.16 NAMM - Neuheiten/Gerüchtecheck
Wie dreist von denen, einfach den Banana zu kopieren..
TomSynthAnatomy schrieb:
Wie dreist von denen, einfach den Banana zu kopieren..
Folge dem Video um zu sehen, wie unsere Website als Web-App auf dem Startbildschirm installiert werden kann.
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TomSynthAnatomy schrieb:
Two Legends. One Instrument
The OB-6 is a once-in-a-lifetime collaboration between the two most influential designers in poly synth history, Dave Smith and Tom Oberheim. The OB-6 takes the classic bold Tom Oberheim sound — with its true voltage-controlled oscillators, 2-pole filter, and amplifiers — and adds modern enhancements such as studio-quality effects, a polyphonic step sequencer, an arpeggiator, and more. No other modern analog poly synth can boast such a pedigree or such a massive, in-your-face sonic signature.
Vintage SEM Tone
The OB-6 sound engine is inspired by Tom’s original SEM, the core of his acclaimed 4-voice and 8- voice synthesizers. It features two discrete voltage-controlled oscillators (plus sub-oscillator) per voice with continuously variable waveshapes (sawtooth and variable-width pulse, plus a triangle wave on oscillator 2). The classic Oberheim-inspired 2-pole, state-variable, resonant filter provides low-pass, high-pass, band-pass, and notch functionality. Voltage-controlled amplifiers complete the all-analog signal path.
Dual Effects
The dual effects section provides studio-quality reverbs, delays (standard and BBD), chorus, flangers, and faithful recreations of Tom’s original phase shifter and ring modulator. While the effects themselves are digital, with 24-bit, 48 kHz resolution, a true bypass maintains a full analog signal path.
X-Mod and Poly Step Sequencing
Also present is X-Mod, which expands the tonal palette and makes it easy to create dramatic and unconventional sounds. Modulation sources are filter envelope and oscillator 2, both with bi-polar control. Destinations include oscillator 1 frequency, oscillator 1 shape, oscillator 1 pulse width, filter cutoff, and filter mode. The polyphonic step sequencer allows up to 64 steps and up to 6 notes per step. You can create sequences polyphonically, with rests, and sync to an external MIDI clock. The full-featured arpeggiator can be synced to external MIDI clock as well. Unison mode features configurable voice count (1-6 voices), chord memory, and key modes.
Easy to Program
The knob-per-function front panel puts virtually all OB-6 functions at your fingertips. Included are 500 permanent factory programs and 500 rewritable user programs. Turning on the Manual button enables live panel mode, in which the sound of the OB-6 switches to its current front panel settings. In this state, what you see is what you hear.
Easy to Play
This analog powerhouse is packed into a four-octave, semi-weighted keyboard with velocity and channel aftertouch, making it perfect for stage or studio.
chain schrieb:TomSynthAnatomy schrieb:Arturia KeyStep (nach Beatstep jetzt KeyStep)
http://fluxwithit.com/arturia-keystep-f ... ing-needs/
ähm, was kann der jetzt gut Clock oder ein CV
waldemaR schrieb:Strymon Modular:
https://twitter.com/reverbdotcom
JA. Wird sicher auch nicht billig sein. Vermutlich noch über Prophet 6.Generator schrieb:klingt richtig geil im Video
Verarsch mich nicht, Gopnik!Moogulator schrieb:19:00 live aus Moskau
Moogulator schrieb:Die letzte war noch krasser
Arp Odyssey ist von Korg.Grimsel schrieb:Und welcher Korgkram überhaupt, letztes Jahr? Volca Sampler?
darsho schrieb:waldemaR schrieb:Strymon Modular:
https://twitter.com/reverbdotcom
wtf.
ist Eurorack jetzt der Trend überhaupt ?
Wer mittlerweile alles Module raushaut, unfassbar.
Nicht negativ, nur echt erstaunt.
Moogulator schrieb:
spidermüm schrieb:[...] insbesonders, da es den mMn interessanteren Digitalmarkt auffrisst. [...]
Fr@nk schrieb:Bisherige Info liegt bei 1999 Euro ... Erstauslieferung im zweiten Quartal.
MickMack schrieb:Die Modular-Geschichte ist doch ein Rückschritt: "Pling-Plong-Plok" elendiges Geschraube für einen Sound, und jede Parameterveränderung, ist mit Fummelei durch ein Spaghetti-Wüst zu bewerkstelligen. Also Haptik stelle ich mir anders vor, das geht auch ohne Kabelsalat.
tux schrieb:warum so kompliziert wenn es doch auch viel einfacher mit 'normalen' Synths geht?)
Diese Experten-Meinung häng' ich mir an die Wand....Psychotronic schrieb:tux schrieb:warum so kompliziert wenn es doch auch viel einfacher mit 'normalen' Synths geht?)
Ich hab zwar selber kein Eurorack Zeug, aber ich find den Kram ziemlich einfach zu durchblicken. Ist doch ganz simple Technologie. Ich versteh nicht was ihr habt. Wers wirklich kompliziert will nimmt Max, Reaktor, PD und coded seinen Kram selbst.