ganje
Benutzerdefiniert
Ausprobiert habe ich es nicht und je mehr ich darüber nachdenke, umso verunsicherter werde ich.. Weil.. Wenn man den Input absampelt, ist doch der Output aus ?
Folge dem Video um zu sehen, wie unsere Website als Web-App auf dem Startbildschirm installiert werden kann.
Anmerkung: This feature may not be available in some browsers.
Wie geht das? ?Bringt es evtl. etwas, wenn man das Monitoring des DT dazu einschaltet?
Bei dem aktiviertem Recorder den "H" Knopf zum aktivieren drehen.Wie geht das? ?
Habe es mal ausprobiert und Stille aufgenommen.. Ausgang lief parallel ?
Schöne weiche Oberfläche...
Ich zitiere mal einen Umweg mit Abstrichen aus dem Elektronauts Forum ... habe ich selbst noch nicht probiert:
"I found a workaround to transpose a MIDI sequence on the Digitakt, but it only works for MONO devices/sounds. On the MIDI TRIG page, using the relative NOT2, NOT3 or NOT4 values allows in fact a transpose of the playing sound, since only the last note of the two note chord is audible, at least on my Roland SE 02 and Korg Prologue (in mono or unison mode). It does not work with polyphonic sounds and it might not work with all sounds, I have to experiment with glide settings and see if that still is a valid workaround then… "
Ich habe eine Problemumgehung gefunden, um eine MIDI-Sequenz auf dem Digitakt zu transponieren, aber sie funktioniert nur für MONO-Geräte / Sounds. Auf der MIDI TRIG-Seite ermöglicht die Verwendung der relativen NOT2-, NOT3- oder NOT4-Werte tatsächlich eine Transponierung des Spieltons, da zumindest bei meinem Roland SE 02 und Korg Prologue (in) nur die letzte Note des Zwei-Noten-Akkords hörbar ist Mono- oder Unisono-Modus). Es funktioniert nicht mit polyphonen Sounds und es funktioniert möglicherweise nicht mit allen Sounds. Ich muss mit den Gleiteinstellungen experimentieren und prüfen, ob dies dann noch eine gültige Problemumgehung ist.was heist das nur auf deu.
Mal ne Frage zur Overbridge Nutzung: probiere grad etwas rum,möchte gern die acht Kanäle und den Master Out gleichzeitig abgreifen.Über Master dann nur den Effektanteil.Funktioniert auch alles sehr gut soweit,Standalone sowie als AU, nur ist das Signal aller Kanäle insgesamt recht leise im Vegleich zu vorher.Auch wenn ich den Output standalone zurück in den den DT route.Sollte doch eigentlich die gleiche Lautstärke sein wenn das Signal am gleichen Mischpult Kanal anliegt wie die Hardware?Am Macbook ist Lautstärke überall auf,also da wo es geht.
Hi, das Problem mit der Lautstärke habe ich auch. Seit der ersten Version von Overbridge bis Heute. Das Signal ist so leise, das ich Overbridge leider nicht nutzen kann. Was ich extrem schade finde. Ich habe wirklich alles schon probiert. Sogar an einem anderen PC (jeweils Windows). Bei Elektonauts habe ich das Thema "angesprochen" daraus wurde eine unentlich lange Diskussion wo sich einige Profis mit eingemischt und ihre Meinung geschrieben haben.
Overbridge much too quiet? (nope: just plenty of headroom)
Ich nutze Ableton Live 9. Ich bin für jeden weiteren Hinweis bzw jede Erkenntis dankbar !
List of changes from OS 1.11 to 1.20
Improvements
The Digitakt now supports class compliant audio over USB.
Added a new step recording mode for the sequencer. Press [RECORD] + [STOP] to enter STEP RECORDING mode.
Added the possibility to select and/or purge unused Sounds and samples from a project.
Added the functionality to preview a single step (including its parameter locks) on the sequencer for both audio and MIDI tracks by pressing [TRIG] + [YES].
Added a new TRIG PROBABILITY parameter.
Added a new trig condition (100%) to the X% range.
Randomizing the SRC parameter page now also affects the SMP (sample slot) parameter.
Separated TRANSPORT from CLOCK send and receive settings in the SYNC menu.
Added snap values for the LEN parameter on the TRIG page.
Added snap values for the LENGTH parameter when pressing [FUNC] + [UP]/[DOWN] in the SCALE menu.
The active sequencer step is now indicated in CHROMATIC mode.
Prevented MIDI feedback problems that could occur when pressing [STOP] twice.
Added support for OS upgrades using Elektron Transfers Drop page.
Moved the Audio Routing options for USB Audio to the SETTINGS > AUDIO ROUTING menu.
Changed the default tempo mode to PATTERN TEMPO mode.
Improved the visual feedback from the [REC] key in LIVE RECORDING mode.
The user is now prompted to select SysEx transfer interface when sending project backups and USB+MIDI is selected.
Changed the MIDI port name to read "Elektron Digitakt" over USB.
Bug fixes
Chords were not trigged when trigged manually on MIDI tracks.
Certain combinations of SCALE settings on the MIDI tracks could sometimes lead to that the first step of a pattern being played once more when changing patterns.
Trig Conditions did not function correctly under some circumstances when using SCALE PER TRACK.
Simultaneously pressing four or more trig keys could in some cases lead to double-triggered keys.
Locked Sounds could display the wrong sample waveform on the SAMPLE WAVEFORM page.
Randomizing a page incorrectly quantized high-res parameters.
The sequencer started after preroll, even if it was paused before the end of the preroll.
The dotted values for the delays TIME parameter were displayed incorrectly.
Character selection using the LEVEL/DATA knob in the pop-up naming window did not behave correctly.
The STORAGE screen could incorrectly display a negative usage percentage.
Pressing and holding FUNC, and then turning the knob for the DELAY TIME parameter now snaps to a set of fixed values instead of an offset to the previous value.
The sequencer could be out of sync when using scale per track, if the previously set scale per pattern value was not 1x.
The reload function of the FX parameter pages did not work correctly, even though the RELOAD PAGE message appeared.
The revert CONTROL ALL function only reverted the active page.
Pressing [FUNC] + [UP]/[DOWN] to set the TRACK LENGTH in increments of 16 in the SCALE Menu did not work.
Trigs with PRE and NOT PRE conditions did not trigger correctly the first time a pattern played.
In some cases, it was possible to place trigs outside the range of the current track.
When changing between patterns that had different AUDIO ROUTING settings, the new pattern inherited the routing of the previous pattern instead of loading its own settings.
It was not possible to clear TRACK LEVEL, MIX LEVEL, or PATTERN VOLUME by pressing ENCODER + [NO].
It was not possible to randomize or reload FX pages on MIDI tracks.
A fixed (non-synced) BPM MULT setting on one LFO could, in some circumstances, affect the tempo of LFOs on other tracks.
All settings and empty patterns in the factory project were not cleared when performing a factory reset.
When receiving external MIDI notes in LIVE RECORDING mode, only the first played note's velocity in a chord was recorded. The following notes instead got the default velocity parameter value.
Parameter locking LFO values for MIDI tracks had no effect.
The device did not listen to the MIDI CC All Notes Off.
Und wie ist das mit dem class compliant audio genau zu verstehen?