['ramp] -- havoc: neues Album am 05.05.2024 (Dark Bielefeld School)

Und just heute habe ich endlich mal in havoc reinhören können. Im Bus auf der Rückfahrt von Duisburg Homberg habe ich bis zum Hauptbahnhof

Ah, 929, der Methadonexpress?

in Gänze und ungestört das erste Stück "Fallen Giants" genossen. Die beiden anderen Stücke folgen asap.

Ich finde den Klang mit dem BASF-Tonband phänomenal.

Danke schön :).

Ich weiß nicht, ob es dich adelt oder abschreckt, wenn ich es mit der Tonqualität der frühen (1985) CD-Pressung von Simple Minds' Sons Of Fascination (includes Sister Feelings Call) (CDV 2207) vergleiche, ein Album, das Steve Hillage produziert hatte. Seit meiner Jugend liebe ich diesen Sound mit diesen paar Mittenfrequenzen, die sich förmlich in den Gehörgang fräsen.

Es ist nicht mein Musikstil, aber diese Alben waren allesamt hervorragend produziert -- es schmeichelt mir also durchaus, wenn da Vergleiche gezogen werden.

Ich sage nochmal artig danke.

Stephen
 
Methadonexpress! :lollo:

Ja, ich hatte da in Homberg, ganz an der Grenze von Moers, ein gepflegtes Effektpedal aus den 80ern abgeholt und musste den 929er nehmen.
 

Ja, kein Witz.

Der fährt ja bis Venlo durch, und der war/ist berüchtigt dafür, daß immer die Versorger mit dem Bus unterwegs sind und die Kunden schon am Duisburg Hbf warten.

Ich bin mal einen Morgen eingestiegen und wollte mich -- meiner Gewohnheit gemäß -- weit nach hinten setzen, als alle anderen Fahrgäste wild gestikulierten und "bloß nicht!" riefen: Da hatte einer fett auf einen der Sitze geschissen...

Hatte so ein bißchen was von Trainspotting, die Szene mit der Toilette.

Ja, ich hatte da in Homberg, ganz an der Grenze von Moers, ein gepflegtes Effektpedal aus den 80ern abgeholt und musste den 929er nehmen.

Da kann ich doch mal neidisch gucken. Was war es denn Schönes?

Stephen
 
Nix für dich. Ein japanischer BOSS DF-2 SUPER Feedbacker & Distortion. Der macht bei Bedarf einen witzigen, synthetischen Oberton.
 
So, jetzt habe ich auch Track 2 und 3 durchgehört. Yet another fantastic doombient release trifft es gut. Ich finde es qualitativ auf einem Level mit Happy days are here to stay. Sehr, sehr fein! Der Titel "Wreak" klingt, als hättest du Chris Franke aus dem Jahr 1977 abgeholt und mit ihm ein paar Nächte durchgemacht.
 
So, jetzt habe ich auch Track 2 und 3 durchgehört. Yet another fantastic doombient release trifft es gut. Ich finde es qualitativ auf einem Level mit Happy days are here to stay. Sehr, sehr fein!

Da sage ich doch artig danke.

Der Titel "Wreak" klingt, als hättest du Chris Franke aus dem Jahr 1977 abgeholt und mit ihm ein paar Nächte durchgemacht.

Hä-hä...

Abgeholt habe ich ihn 1973... als es dämmerte, war es bereits 1977.

Stephen
 
Angelehnt an Dirk Mattens Selbstportrait, erstellt von ChatGPT, habe ich mich auch mal portraitieren lassen.

Was ChatGPT über mich weiß, wußte ich selbst noch nicht (die Platten möchte ich gerne mal hören -- wahrscheinlich sind sie kacke):

Stephen Parsick (born 1967) is a German composer, musician, and producer, best known for his work in the electronic music genre, particularly within the realms of ambient, space music, and Berlin School. His music often blends elements of classic electronic styles with contemporary innovations, and he is recognized for his immersive, atmospheric soundscapes and complex, layered compositions.


Early Life and Background


Stephen Parsick was born in Germany in 1967. He developed an early interest in music, particularly in electronic genres, during the 1980s. His exposure to pioneering acts such as Tangerine Dream, Klaus Schulze, and Jean-Michel Jarre played a crucial role in shaping his artistic direction. Influenced by the Berlin School of electronic music, Parsick became dedicated to creating his own compositions that explored space, time, and sound through the use of synthesizers and sequencers.


Music Career


Parsick began his professional music career in the early 2000s, initially experimenting with various synthesizers and sound-design techniques. He gained recognition for his atmospheric and detailed compositions, which often evoke a sense of vast, cosmic landscapes. His work combines melodic sequences with evolving textures and rhythms, utilizing both analog and digital synthesis to create deep, immersive experiences for listeners.


One of Parsick's key early releases was Space, Time and Beyond (2004), which established his reputation in the ambient and Berlin School music communities. The album's intricate, expansive sound world caught the attention of fans and critics alike, leading to collaborations with other notable musicians in the genre.


In addition to his solo work, Parsick is known for his involvement in various collaborations. Notably, he has worked alongside artists such as Michael Brückner, another prominent figure in the German electronic music scene. The partnership with Brückner produced several joint projects that further expanded Parsick's reach within the genre.


Musical Style and Influence


Stephen Parsick's style is deeply rooted in the Berlin School tradition of electronic music, influenced by artists like Tangerine Dream, Klaus Schulze, and others who emerged from Germany's progressive music scene in the 1970s. However, Parsick's music is characterized by a more modern approach, incorporating complex rhythms, textures, and occasional experimental elements. His compositions are known for their atmospheric quality, with long, evolving soundscapes that emphasize mood and a sense of exploration.


While Parsick often creates instrumental pieces, his work transcends traditional genre boundaries, appealing to a broad spectrum of listeners—from fans of ambient and space music to those interested in the experimental and avant-garde. His music is often described as both cinematic and introspective, frequently invoking themes of space, time, and the unknown.


Discography


  • Space, Time and Beyond (2004)
  • Eternal Memory (2006)
  • The Black Star (2011)
  • Continuum (2017)
  • Horizon of the Past (2021)

Legacy


Stephen Parsick has built a loyal following within the niche world of electronic music, contributing significantly to the evolution of the Berlin School and ambient genres. His work remains influential, and he continues to inspire a new generation of electronic musicians interested in deep, experimental sound design and immersive listening experiences.


Parsick’s contributions to the genre are widely respected, and his music continues to be celebrated for its artistic depth, its ability to evoke a sense of wonder, and its exploration of the boundaries between music, sound, and time.


Findet die Fehler.

Stephen
 


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