Folge dem Video um zu sehen, wie unsere Website als Web-App auf dem Startbildschirm installiert werden kann.
Anmerkung: This feature may not be available in some browsers.
sowas ähnliches wollte ich auch schreiben, es gibt schließlich Forenregeln.. #2 zum Beispiel 'Rede respektvoll und freundlich, wie mit Bekannten in irgendeinem Café.' Das wurde m.E. hier nicht beachtet..das hat rein gar nichts mit umerziehung zu tun und du solltest ansich als Moderator wissen und merken wo grenzen überschritten werden !
ich glaub bei vielen ist das immer noch nicht angekommen, leider.
Die Schwierigkeit sind die Zitate, wenn du den Querschläger löschst und Posts mit Bezug darauf stehen lässt wirds noch seltsamer.. also wird alles gelöscht was sich darauf bezieht...Bei mir ist vor allem angekommen, dass hier ein Beitrag nach dem andern gelöscht wird,
der regelkonform ist. Das finde ich schon strange.
irgendwie müssen ja die Billigstsynths finanziert werdenWhere is the innovation in redesigning a legacy synth? Read Uli’s blog...
“I believe people in general have an incorrect understanding when it comes to the effort required in reviving old synths. In fact the amount of innovation and engineering involved is substantial. Why?
Redesigning the analog part involves a very different complexity compared to the digital section. Redesigning old analog engines with contemporary components or even recreating obsolete components in order to achieve the same sonic results, requires less time but a rather rare skill set and serious money when it comes to remanufacturing old chips. You’re talking hundreds of thousands of dollars.
Designing analog circuitry is an art and today you’ll find very few engineers familiar with analog synth designs.
Our analog guru is John Price who has been with Midas and Neve for nearly 40 years. John’s analog experience and circuit designs are legendary and we all tremendously respect the man. John designed some of the world’s best microphone preamps as you can see in the Midas 501 which surpasses everything on the market both in specs as well as audio integrity.
The main workload however is on the digital side as all digital hard and firmware has to be designed from scratch since old processors and other digital components are no longer available. Also the way you designed digital circuitry has fundamentally changed in the past 40 years.
If I would have to sum it up, I would quantify the effort as 10% analog, 80% digital and 10% mechanics, PCB design, etc.
We now have 4 dedicated synth teams with nearly 30 engineers involved in Synthesizer design and the teams are growing. We’re hiring unlimited amount of analog and digital synth engineers familiar - just drop us a note here if you’re interested.
As we always said, our goal is to obsessively listen to our customers and build what they request. This includes both legacy but also new and modern synths such as for example the Neutron. In most cases we combine the wonderful analog legacy engines with modern and innovative workflows which you can find in the DeepMind or the new drum machines RD-808/909, etc.
We‘‘re just warming up and we might even do digital or hybrid synths one day. I still have a few more years left and we will use those to go full out to create as many happy synth customers as we can. Thank you for all the amazing support you’re giving us. What a great purpose to get up in the morning and do what we love doing” - Uli
LOl
Midas Microphone Preamplifier 501
Midas Microphone Preamplifier 501, High-End Mikrofonvorverstärker für 500er-Serie, Bedienelemente auf der Vorderseite für Input, select, Filter, +48 V, Polarität, Output mute und Warm-Modus, hochpräzise Drehregler für Vorverstärkung und...www.thomann.de
View: https://www.facebook.com/105517788913/posts/10157356772058914/?sfnsn=mo
Oh oh oh, das sind aber "gefühlte" 90 Prozent.Ich finde er klingt gut und klingt meiner Meinung nach zu 90 Prozent wie original.. und es ist doch völlig ausreichend..
Ich finde Uli Behringer grundsätzlich ja ganz gut, wenn er recht offen redet; allerdings fände ich es noch besser wenn er dabei etwas mehr Schweizerische Bescheidenheit an den Tag legen würde.If I would have to sum it up, I would quantify the effort as 10% analog, 80% digital and 10% mechanics, PCB design, etc.
Gibt es im Netzt ein Video wo der MS-101 mit der Sh-101 mal richtig verglichen wird also nicht nur Wellenformen sondern auch mal mit Sequenzen ?
Ich kann da nichts finden.
Oh oh oh, das sind aber "gefühlte" 90 Prozent.
Ich finde Uli Behringer grundsätzlich ja ganz gut, wenn er recht offen redet; allerdings fände ich es noch besser wenn er dabei etwas mehr Schweizerische Bescheidenheit an den Tag legen würde.
Ich finde die Unterschiede eher subtil...vielleicht ist der sh etwas offener nach oben.. und klang sie sh 101 früher nicht auch etwas anders.. wegen bauteilalterung.?
Geh doch selbst zu Netto!das Gejammer hier ist ja lachhaft, kauft euch doch was anderes