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Richtig, und kann man die dann auch auf einem der 16 vorgegebenen Kits Speichern? Wenn ja, wie?bartleby schrieb: ja, eigene kits zusammenstellen ist kein problem
sagte ich doch eben ein paar posts weiter oben: nein, anscheinend sind kits und patterns komplett unabhaengig voneinander...Dorimar schrieb:Richtig, und kann man die dann auch auf einem der 16 vorgegebenen Kits Speichern? Wenn ja, wie?bartleby schrieb: ja, eigene kits zusammenstellen ist kein problem
bartleby schrieb:ja, eigene kits zusammenstellen ist kein problem.Trooper schrieb:Genau das hat doch einer von den Vorführern in den allerersten Videos angesprochen, daß genau das geht "mischen der Instrumente" - und sogar gezeigt mit der BD der 808 und 909.
Aber wie der das gemacht hat oder welches Video das war...k.A.
FunKeyLicious schrieb:Eine Frage an die TR-8 Besitzer:
Habt ihr gute Quellen, um mehr und tiefergehende Infos zur Bedienung der TR-8 zu bekommen, als das "Manual" hergibt? Auf der Roland US Seite gibt's auch nur das kleine "Manual" (ich sehe es eher als Quick Start Manual), während ich auf YouTube eher durch Zufall z.B. das hier gefunden hab:
[ http://www.youtube.com/watch?v=v-CNUVxSi9s (•Youtube VIDEOLINK) ]
Ich les den AIRA / TR-8 Thread jetzt auch schon eine Weile, mir wär aber kein Hinweis aufgefallen, aber ich schließ nicht aus, dass ich's übersehen hab.
Hold down the instrument select button and program a step, this way the led is slightly weaker and the sound is a weak hit.
Save patterns with the DAW - just record them via midi
there are 7 different types of reverb and delay. you get to them by pressing the step button by the delay or reverb and the inst button in drum select.
you can also choose which instruments you want the effects on by pressing the kit button , holding the step button (next to the effects knobs)down and then pressing the inst select buttons to select the instruments you would like to add the effect to.
effects and "scatter" only show up on ch. 1-2, not the usb individual outs.
Holding down 8th or 16th rolls along with the VARI 1 and VARI 2 (at the same time) creates different combinations of rolls.
Select delay algo 2, set time at about 30%, feedback at 100%.
Play any pattern or beat into it, then stop. The delay will carry on feedbacking, but not like any of the other algos. It generates a evolving, shifting, panning soundscape almost completely unrelated to the original delayed source! Changing the delay time knob or the tempo can sometimes knock it right back in volume and intensity, but it usually comes back on its own. Love it!
Changing the color style of the step-lights, While being in the "under the hood mode" (settings):
Keep the [DEPTH] button pushed and now turn the [SCATTER] knob.
There is not only a dimmed mode but completely other color styles of the step-lights.
For those who need a quick reference: Power up while holding PTN Select, hold Depth and select 2 on scatter to dim the buttons.
On the tr8:
Delay 8 seems like an over drive or distortion
Delay 7 is super fast
Delay 6&5 are reverse.
---
Pattern Copy:
Press and hold PTN SELECT and press button you want to copy. Lights flash, now press the button you want patter to copy to. Done.
Accent:
Press TR-REC. Press STEP in beside Accent Level. Press pad(s) for step you want the accent to appear - they turn red. Adjust level.
Accent: Hold down the instrument button (e.g. BD, SD, etc) while selecting the step. It creates a lighter hit on that step indicated by lighter red that a normal hit.
MIDI clock source [1]
Lit (AUTO) If MIDI clock is being input to the MIDI IN connector or the USB
port, the TR-8’s tempo will automatically synchronize to MIDI
clock (default). If MIDI clock is being simultaneously input from the MIDI
IN connector and from the USB port, the USB port takes
priority.
Unlit (INTERNAL) The TR-8 operates at the tempo specified on the unit itself.
Choose the “INTERNAL” setting if you don’t want to synchronize
to an external device.
MIDI through [2]
Lit (ON) Specifies whether data received from the MIDI IN connector will
be retransmitted from the MIDI OUT connector (ON: default) or
Unlit (OFF) will not be retransmitted (OFF).
BOOST mode [3]
Lit (ON) Boosts the output level of the MIX OUT jacks.
Unlit (OFF)
EXTERNAL IN select [4]
Lit (STEREO) Specifies whether the audio input from the EXTERNAL IN jacks
Unlit (MONO) will be stereo (default setting) or mono x 2.
Trooper schrieb:Gesammelte Infos, Tips & Tricks zur TR-8
Changing the color style of the step-lights, While being in the "under the hood mode" (settings):
Keep the [DEPTH] button pushed and now turn the [SCATTER] knob.
There is not only a dimmed mode but completely other color styles of the step-lights.
[/color]
Trooper schrieb:Gesammelte Infos, Tips & Tricks zur TR-8
Hold down the instrument select button and program a step, this way the led is slightly weaker and the sound is a weak hit.
Save patterns with the DAW - just record them via midi
there are 7 different types of reverb and delay. you get to them by pressing the step button by the delay or reverb and the inst button in drum select.
you can also choose which instruments you want the effects on by pressing the kit button , holding the step button (next to the effects knobs)down and then pressing the inst select buttons to select the instruments you would like to add the effect to.
effects and "scatter" only show up on ch. 1-2, not the usb individual outs.
Holding down 8th or 16th rolls along with the VARI 1 and VARI 2 (at the same time) creates different combinations of rolls.
Select delay algo 2, set time at about 30%, feedback at 100%.
Play any pattern or beat into it, then stop. The delay will carry on feedbacking, but not like any of the other algos. It generates a evolving, shifting, panning soundscape almost completely unrelated to the original delayed source! Changing the delay time knob or the tempo can sometimes knock it right back in volume and intensity, but it usually comes back on its own. Love it!
Changing the color style of the step-lights, While being in the "under the hood mode" (settings):
Keep the [DEPTH] button pushed and now turn the [SCATTER] knob.
There is not only a dimmed mode but completely other color styles of the step-lights.
For those who need a quick reference: Power up while holding PTN Select, hold Depth and select 2 on scatter to dim the buttons.
On the tr8:
Delay 8 seems like an over drive or distortion
Delay 7 is super fast
Delay 6&5 are reverse.
...wird gepflegt und erweitert
Vielleicht sollte man Roland vorschlagen einen MADI Ausgang zu implementieren
quelle(n)?Trooper schrieb:Gesammelte Infos, Tips & Tricks zur TR-8
maradona schrieb:Danke für die Info.
Ich darf Dich lediglich darin berichtigen, dass Windows mit den WDM Treibern seit langem (seit Windows 98) mehrere Interfaces parallel laufen lassen kann.
WDM ist die Treiberarchitektur von Microsoft, ASIO von Steinberg. Wobei ASIO schwächen von WDM behebt
MfG
bartleby schrieb:quelle(n)?
Dorimar schrieb:Und Asio4all is ein hybrid? WDM Treiber mit Asio Maske die den Windows Mixer umgeht oder wie kann ich mir das vostellen?
maradona schrieb:Den Windows Mixer (meinst Du die Einträge/Zuweisungen bzgl. Audiogeräten in der Systemsteuerung?) umgeht er nicht - es scheinen ja dort auch echte ASIO Treiber auf - sondern er ermöglicht einfach die Nutzung von ASIO für Geräte (bzw. Software) die keinen Treiber dafür haben.
The KMixer system driver (Kmixer.sys) and SWMidi system driver (Swmidi.sys) are integral components of the kernel audio stack. KMixer provides system-wide audio mixing, bit-depth conversion, sample-rate conversion, and channel-to-speaker configuration (supermix) translation for PCM audio streams. SWMidi provides high-quality software synthesis of MIDI streams. The system audio driver, SysAudio (Sysaudio.sys; see SysAudio System Driver), combines the capabilities of KMixer and SWMidi with the installed audio adapter drivers to form functionally enhanced virtual audio devices.
WDMAud manages the interface between the KS portion and the legacy (see WinMM System Component) portion of the audio stack. WDMAud translates the pins on the SysAudio-virtualized filters into the legacy mixer lines that are presented in applications such as SndVol32.
mink99 schrieb:maradona schrieb:Den Windows Mixer (meinst Du die Einträge/Zuweisungen bzgl. Audiogeräten in der Systemsteuerung?) umgeht er nicht - es scheinen ja dort auch echte ASIO Treiber auf - sondern er ermöglicht einfach die Nutzung von ASIO für Geräte (bzw. Software) die keinen Treiber dafür haben.
Sorry, du fabulierst . Da du hier Märchen über eines der wesentlichen Konzepte der Windows audioarchitektur erzählst , weiss ich nicht, wie valide deine "mehrmaligen" Aussagen sonst sind.
Der Windows Mixer : (http://msdn.microsoft.com/en-us/library ... 42(v=vs.85).aspx)
The KMixer system driver (Kmixer.sys) and SWMidi system driver (Swmidi.sys) are integral components of the kernel audio stack. KMixer provides system-wide audio mixing, bit-depth conversion, sample-rate conversion, and channel-to-speaker configuration (supermix) translation for PCM audio streams. SWMidi provides high-quality software synthesis of MIDI streams. The system audio driver, SysAudio (Sysaudio.sys; see SysAudio System Driver), combines the capabilities of KMixer and SWMidi with the installed audio adapter drivers to form functionally enhanced virtual audio devices.
WDMAud manages the interface between the KS portion and the legacy (see WinMM System Component) portion of the audio stack. WDMAud translates the pins on the SysAudio-virtualized filters into the legacy mixer lines that are presented in applications such as SndVol32.
Diese Features , der Mixer , die Filter chain und die anderen translations werden von asio4all umgangen, Features wie sample rate conversion und aggregation selber implementiert.
Erst beim Zugriff auf die Hardware setzt asio4all wieder ein. Da es kein Open Source ist (und auch wohl wegen der nähe zu den internen APIs der Windows Multimedia Architektur ) ist hier nicht viel mehr Info vorhanden.
Kennziffern :
Erreichbare latency (Out) bei wasapi, der neuesten Inkarnationen von ks : 65 ms
Erreichbare latency (Out) bei WDM , : 30 ms lt Microsoft (einfacher Sinus) in Realität 200 ms und mehr
Erreichbare latency (Out) bei ASIO : 2-3 ms