Neutral Labs Scrooge

neutral-labs

neutral-labs.com
Heute erscheint als idealer Begleiter zur Elmyra 2 der Neutral Labs Scrooge.

Scrooge is a sequenced malfunction generator, available as a 42 HP Eurorack module or semi-modular desktop synth. While you can convince it to deliver boomy kick drum sounds, clicky hi-hats or metallic snares, it would much rather be making glitchy artifacts, hollow crackles and horribly distorted growls. It contains a sophisticated and performance-oriented step sequencer with parameter locking and the possibility to control all steps across multiple tracks at once. Its 5 distinct and fully analog voices are made up of special circuits that work without dedicated power supplies, scrounging power from the sequencer control signals instead, which gives them an organic and unstable quality. As a bonus, it means you won’t have to power the unit itself if you sequence it from external gear.

* 5 distinct analog voices
* device can work passively without a power supply if sequenced from external gear
* each voice can be routed to either of 2 main outputs (headphone compatible)
* individual voice outputs
* individual voice CV inputs that respond well to audio signals
* 2 modulation tracks, individually routable to voices
* 2 modulation CV inputs
* onboard step sequencer
* parameter locking per step
* "control all" mode (change parameters for several steps and tracks at once), great for interactive playing
* arbitrary step length per track (up to 64 steps)
* generative algorithm builds random variations on patterns (available while performing), or creates random patterns from scratch
* pattern chaining (up to 32 patterns)
* stores up to 128 patterns in 16 banks
* microtiming
* CV slew limiter per track
* can sequence external gear
* sync output
* sync and reset inputs
* MIDI input (TRS type A)

Hier ein Video von Mylar Melodies:

Bei Fragen gern fragen. :)

vom konzept her find ich das ding superinteressant, besonders den sequencer. klanglich lässt es mich eher kalt.

Ich hatte mir fest vorgenommen dieses Jahr nichts mehr an Musikequipment zu kaufen, aber hier machte ich doch eine Ausnahme (sic!) und habe es mir heute bestellt. Genau mein Ding, Martin, klasse.
(Dafür muss halt was anderes gehen...)

Warum ist das Teil so extrem teuer?

Ich wollte das KIT ordern und dachte es handelt sich bei den 389€ um das assembled Model. Ne
Finde ich auch. 400€ für
making glitchy artifacts, hollow crackles and horribly distorted growls.
sind schon sportlich.
Das Konzept das die Trigger bzw Gates den schaltkreis mit Strom versorgen ist für mich nicht neu.

hehe ja, als ich den preis (für ein diy-kit!?!) gesehen hab, war ich auch etwas erleichtert, dass mich das teil klanglich eh nicht so anspricht. 😁

aber den sequencer, der eine komplexe modulationsspannung pro track ausgibt statt nur eine abfolge von triggern oder gates, finde ich wie gesagt sehr interessant.

@neutral-labs: hast du schonmal drüber nachgedacht, diesen sequencer solo als eigenes modul rauszubringen?
in schmaler natürlich, mit nem anderen layout (die steps vielleicht 4x4 statt 1x16).

Zuletzt bearbeitet:
hehe ja, als ich den preis (für ein diy-kit!?!) gesehen hab, war ich auch etwas erleichtert, das mich das teil klanglich eh nicht so anspricht. 😁

aber den sequencer, der eine komplexe modulationsspannung pro track ausgibt statt nur eine abfolge von triggern oder gates, finde ich wie gesagt sehr interessant.

@neutral-labs: hast du schonmal drüber nachgedacht, diesen sequencer solo als eigenes modul rauszubringen?
in schmaler natürlich, mit nem anderen layout (die steps vielleicht 4x4 statt 1x16).
volle Zustimmung, was den Sequencer betrifft.