
khz
||𝝞|𝝞||𝝞|𝝞|𝝞||
MOD Von " Ist hier noch jemand Fan von STANDALONE-SoftSynths?! " ausgelagert auf Bitten, um das Thema bei Standalone dort zu behalten..
__
@telefonhoerer Könnte nicht Ideal https://github.com/jackaudio/jackaudio.github.com/wiki/WalkThrough_User_NetJack2 die Latenz, Clock-sync und Verteilung der CPU Last lösen? Geht ja theoretisch unter allen 3 ~Blattformen sofern man jack2 installiert.
So könnte man 1 Computer für Diva verheizen. Weitere Computer für andere Synths, FX, Sequencer (Breakbeat dank Jitter?), Record ... sehr umweltfreundlich.
Standalone Softsynth waren und sind normal für mich da Linux ...
Einen digitalen Hardwaresynthesizer klingt für mich aber 1000 mal angenehmer als ein digital Software Synthesizer IMHO.
__
@telefonhoerer Könnte nicht Ideal https://github.com/jackaudio/jackaudio.github.com/wiki/WalkThrough_User_NetJack2 die Latenz, Clock-sync und Verteilung der CPU Last lösen? Geht ja theoretisch unter allen 3 ~Blattformen sofern man jack2 installiert.
So könnte man 1 Computer für Diva verheizen. Weitere Computer für andere Synths, FX, Sequencer (Breakbeat dank Jitter?), Record ... sehr umweltfreundlich.
Standalone Softsynth waren und sind normal für mich da Linux ...
Einen digitalen Hardwaresynthesizer klingt für mich aber 1000 mal angenehmer als ein digital Software Synthesizer IMHO.
http://libremusicproduction.com/articles/lmp-asks-8-interview-florian-badorWhat is your typical workflow when making music?
...
I use 4 computers for music:
- Main: runs the window manager where all programs show up (via ssh -Y). This means all other machines have no graphic interface and no monitor. That way, I am never afraid of troubling audio processing with graphics. I can open Firefox, multimedia or office programs in the same screen space, it will not disturb the music production at all.
- Audio: runs the DAW
- Sampler: runs the GIG libraries
- Reverb: runs 8 convolution reverbs
![]()
Florian's multi computer set up
...
That MIDI is sent via Netjack as 24 MIDI ports to the sampler machine which runs LinuxSampler and has no sound card.
LinuxSampler sends that back to Ardour via NetJack as 64 audio channels at 96KHZ 32bit float with only 5ms of latency.
In Ardour, there's an insert on every track so I can use analog gears in a single click by enabling the insert.
Then there are 8 channels of reverb sends that output in ADAT 24/96 (RME RayDat) to the reverb machine and come back the same way as returns to be mixed.
I use a Mackie Control with Ardour and mix from there.
What’s very handy is that I can still change a note even at the very last stage because everything is real-time in a single chain.
Zuletzt bearbeitet von einem Moderator: