
siebenachtel
||||||||||
Hallo,
habe ein paar fragen zum SND ACME ( clockmanagement dingens )
das scheint die funktionalität vom innerclock teil zu beinhalten wenns drum geht aus nem audiopulse ne clock abzuleiten.
Weiss jemand ob das SND teil diesbezüglich auch gleich gut arbeitet wie innerclock ?
müsste auch mit harddiskrecorder usw. funtionieren oder ?
die wichtigere frage:
das teil bietet clockshift.
ich habe gerade die beschreibung zum innerclock sync-shift gelesen. Das teil bietet sehr subtil regelbaren shift an.
ist ads SND Teil auch so subtil im shift regelbar ?
sihe zitat von analogue havens seite http://www.analoguehaven.com/innerclock ... shiftmkii/
habe interesse sowohl an jambarem subtilem clockshift für midi wie auch an stbailem midiclock ableiten aus audiospuren.
clockshift müsste aber eben, nebst rastermässigem verschieben, auch subtilst verschiebbar sein.
wobei dann wieder die frage auftaucht wie gross der zeitliche fehler bei midiclock, innerhalb der geräte selbst ist,
und ob auf midibasis ein arbeiten wie mit dynsync möglich ist ? (sihe zitat unten )
habe ein paar fragen zum SND ACME ( clockmanagement dingens )
das scheint die funktionalität vom innerclock teil zu beinhalten wenns drum geht aus nem audiopulse ne clock abzuleiten.
Weiss jemand ob das SND teil diesbezüglich auch gleich gut arbeitet wie innerclock ?
müsste auch mit harddiskrecorder usw. funtionieren oder ?
die wichtigere frage:
das teil bietet clockshift.
ich habe gerade die beschreibung zum innerclock sync-shift gelesen. Das teil bietet sehr subtil regelbaren shift an.
ist ads SND Teil auch so subtil im shift regelbar ?
sihe zitat von analogue havens seite http://www.analoguehaven.com/innerclock ... shiftmkii/
habe interesse sowohl an jambarem subtilem clockshift für midi wie auch an stbailem midiclock ableiten aus audiospuren.
clockshift müsste aber eben, nebst rastermässigem verschieben, auch subtilst verschiebbar sein.
wobei dann wieder die frage auftaucht wie gross der zeitliche fehler bei midiclock, innerhalb der geräte selbst ist,
und ob auf midibasis ein arbeiten wie mit dynsync möglich ist ? (sihe zitat unten )
this example is one i think is useful - i have two tr-808 drum machines. they sound great as single units and they sound good locked together directly via a single din sync lead - 1 master and 1 slave. the first thing you do when you lock them via the sync-shift is try the same patterns as before but offset them by rhythmically interesting offsets - 16ths, 8th note triplets etc - the cross polyrhythmic stuff you can find here is magical
after you have played around with offsets for an hour or so and you settle on a groove you like - it is then that the sync-shift starts to reveal it's real magic. something happens when you start fine tuning the sync with the shift rotary control - what you thought was locked before becomes tighter and tighter - hi-hats start phasing and tom rolls start to blend with kicks. if you pan different drum voices on a mixing desk, sounds start to dance around the l-r stereo field. the rotary shift control is fine enough to let you 'play' with the phase characteristic of voices across the two machines. spot on lock and the voice image is dead centre. a fraction pushed and the image moves to the left. a fraction dragged and the image pans right. rim shots and snares start to blur so it becomes hard to tell one from the other. now you start playing with individual voice levels on both machines - pulling the kick back on one machine - you start to lose the 115 bpm 4/4 accent you thought was so dominant and underneath it appears a 6/8 afro groove at what feels like two thirds the original tempo. push the other kick back up slightly again and the 4/4 comes back into focus. it's totally mind bending and you can lose yourself for hours - just make sure you're recording it all! many times i have tried the same experiment with direct din sync but it never gets quite the same 'time travel' type quality.
from experience and many days, hours and months looking at recorded waveforms - this quality only really appears when you get rhythmic transients (the attack portion of the sound) to really lock together - the tighter the transient lock between two or more machines - the more rhythmic gymnastics you can achieve