YAMAHA
VL7 Digital Synthesizer Yamaha
VL7
Built 1994
Type: digital
Hybrid: no
1 Voice / Stimmen
1x Multitimbral
standard Memory / Speicher
Value / Wert in 2017 ca. 1400 € (rare)
Synthesis: physical modeling
OSC Features EQ filter resonator driver modifier
Wave Shapes physical model
2 OSCs
1 Filter lpf hpf bpf apf notch reso 2 Pole
1 LFOs triangle saw square
6 Envelope Generators 2x AADSR 1xIHAIDR 1x DAS 2xD
MIDI CONTROLLER Control / Triggering
49 Keys with pressure velocity deluxe
Arpeggiator no
Sequencer no
(ID 138)
Type: digital
Hybrid: no
1 Voice / Stimmen
1x Multitimbral
standard Memory / Speicher
Value / Wert in 2017 ca. 1400 € (rare)
Synthesis: physical modeling
OSC Features EQ filter resonator driver modifier
Wave Shapes physical model
2 OSCs
1 Filter lpf hpf bpf apf notch reso 2 Pole
1 LFOs triangle saw square
6 Envelope Generators 2x AADSR 1xIHAIDR 1x DAS 2xD
MIDI CONTROLLER Control / Triggering
49 Keys with pressure velocity deluxe
Arpeggiator no
Sequencer no
(ID 138)
ABOUT like VL1 but monophonic. first synth simulating physical strings, wind and reed sounds, also simple synth sounds (since V2.0). special FX and controller table for controller adaption.
Dr.Julius Smith's Waveguide theory was the basic math needed to make it work.
(standford university)
Dr.Julius Smith's Waveguide theory was the basic math needed to make it work.
(standford university)
ABOUT Wie VL1, aber monophon. Simulation von Saiten und Blasinstrumenten (Holz und Blech), ausserdem ab V2 auch einfache Synth Sounds. spezielle Tabelle zur Anpassung von Controllern.
Dr. Julius Smith brachte die Waveguide Theorie an der Standford Uni als Basis für diese Technik
ABOUT
Dr. Julius Smith brachte die Waveguide Theorie an der Standford Uni als Basis für diese Technik
DETAILS special parmeters: driver and resonators like blowing a string and bowing a flute. 3 editors on Macs OS9 needed to really edit it. lots of EQs and FX. Structure: Driver - Resonator - Modifier und Pipe/String + FX with special Envelopes (most with initial Levels). 5 delays make one part of the modifier as another resonator. since PM is based on Delays there are several dampers, filters and delay/reso controls.
DETAILS sehr spezielle parameter bestehend aus "treiber" und "resonator" , so können gestrichene Flöten erzeugt werden oder geflötete Streicher. leider nicht alles am Gerät editierbar (3 Mac OS9 programme).jede menge EQ und FX. Spezielle Hüllkurven mit initial Levels und mit "normalen" Synthesizer nicht vergleichbare Parameter. Das System basiert auf Struktur: Driver - Resonator - Modifier und Pipe/String + FX. 5 delays bilden im Modifier einen weiteren "Resonator". Da PM auf Delays und Feedback basieren, gibt es im Modell mehrere Filter und Dämpfungen oder Delays/Reso
DETAILS
SOUND interesting unusual organic sounds and instrument emulation(s).
SOUND ungewöhnliche organische Sounds und Imitationen.
SOUND
VERSION VL1: duophonic version. V2: parameters updated and more suitable for "non real" sounds (recommended!). m-versions are racks ("module").
VERSION VL1: duophone Version. ab V2 können Parameter weiter gedehnt werden und es gab dazu eine einfache Synth-Simulation. Versionen mit "m" im Namen sind Racks ("module")
VERSION