WERSI
Stage Performer Mk 1SII, Stage Performer S2Mk 2 Digital Synthesizer Wersi
StagePerformerMk1SII/StagePerformerS2Mk2
Built 1988
Type: digital
Hybrid: no
1 Voice / Stimmen
2x Multitimbral
small Memory / Speicher
Value / Wert in 2017 ca. 300 € (ultra rare)
Synthesis: additive
OSC Features sine bank
Wave Shapes sine
1 OSCs
1 Filter lpf self reso 2-4 Pole
1 LFOs sine?
2 Envelope Generators 32 time/level
MIDI Control / Triggering
61 Keys with no
Arpeggiator no
Sequencer no
(ID 616)
Type: digital
Hybrid: no
1 Voice / Stimmen
2x Multitimbral
small Memory / Speicher
Value / Wert in 2017 ca. 300 € (ultra rare)
Synthesis: additive
OSC Features sine bank
Wave Shapes sine
1 OSCs
1 Filter lpf self reso 2-4 Pole
1 LFOs sine?
2 Envelope Generators 32 time/level
MIDI Control / Triggering
61 Keys with no
Arpeggiator no
Sequencer no
(ID 616)
ABOUT additive Synthesizer with one SSM filter.
ABOUT Additiver Synthesizer mit einem SSM Filter
ABOUT
DETAILS this one is paraphonic, so just one filter for all "voices", thats why the number of voices is 1. but the filter is a fine SSM one. controls 32th harmonics. it's not true that it is capable of FM or formant stuff. Two 32stage Envelope can be programmed via SysEx if you know how. 1 Spectra per Octave can be assigned to the Keyboard (lower, mid, upper half) and edited on the box, if you know how (it's a secret..). you can take these 4 zones as a template to "move" the formants, but you need to create them manually by hand, so the answer is yes: you need to have some time for it.
DETAILS Ein Filter für alle "Stimmen", daher paraphonisch - quasi-einstimmig oder auch polyphon durch ein flter, es handelt sich hier um ein SSM Filter. 16 Speicher sind nicht viel, aber hier gibts eben additive Synthese. 32 Harmonische werden erreicht. Er kann übrigens keine FM oder Formantkram, das steht auf vielen Sites - ist aber falsch. 1 Spektrum kann pro Oktave erzeugt werden und zwei 32stufige Hüllkurven gibt es, sie sind über Software/Sysx editierbar, was nicht sehr trivial ist. Auch am Gerät kann man editieren, ist aber fast Geheimsache und nicht so einfach. Die vier Zonen Bass, Tenor, Alt, Sopran und High können als Grundlage für weitere Einstellungen verwendet, um eine Art Formantkorrektur zu erhalten, daie Justage dessen ist natürlich manuell.
DETAILS
SOUND digital landscapes
SOUND digitale landschaften
SOUND