YAMAHA
DX11 Digital Synthesizer Yamaha
DX11
thx: herw for DX-11 pic. (link)
click image to enlarge - Bild klicken zum vergroessern
other YAMAHA gear..
Built 1988
Type: digital
Hybrid: no
8 Voice / Stimmen
8x Multitimbral
small Memory / Speicher
Value / Wert in 2017 ca. 190 € (-)
Synthesis: fm
OSC Features fm
Wave Shapes sine + 7x digital
4 OSCs
0 Filter
1 LFOs square triangle saw s+h
5 Envelope Generators 4x ADLDR 1x 3stage
MIDI Control / Triggering
61 Keys with velocity aftertouch
Arpeggiator no
Sequencer no
(ID 118)
Type: digital
Hybrid: no
8 Voice / Stimmen
8x Multitimbral
small Memory / Speicher
Value / Wert in 2017 ca. 190 € (-)
Synthesis: fm
OSC Features fm
Wave Shapes sine + 7x digital
4 OSCs
0 Filter
1 LFOs square triangle saw s+h
5 Envelope Generators 4x ADLDR 1x 3stage
MIDI Control / Triggering
61 Keys with velocity aftertouch
Arpeggiator no
Sequencer no
(ID 118)
ABOUT simpler and downsized Version of the DX7 with 4 OP (Oscillators) instead of 6 and simpler Envelopes. DX11 had full velocity and AT along with multimode and 8 waveforms. btw: quite hyped in YU / balkan for some ethnic sounds or something..
ABOUT kleinere abgespeckte Version des DX7 mit 4 statt 6 Operatoren (Oszillatoren). Sonst aber mit ähnlichen Möglichkeiten, aber einfacheren Hüllkurven. DX11 hatte endlich auch eine anschlagdynamische Tastatur (und AT) , Multimode (8fach) und 8 Wellenformen. Kult in YU, offenbar wegen gewisser typischer Sounds.
ABOUT
DETAILS the keyboard sends velocity but max. 120, so something missing from 121 up to 127, remote midi gear might sound "weak" when controlled from the DX7. 16bit DACs and 4 OP FM. 8 algorithms how the OPs (OSCs) are routed. fast lfo. all OPs have velocity control. Envelope: like ADSR but with 2 Decay rates and Level (quite like 2nd Sustain).
DETAILS die Tastatur sendet Velocitywerte werden nicht voll genutzt (nicht bis 127!) wodurch andere Synthesizer nicht voll bis zum dynamischen Maximum genutzt werden können, ansonsten ist sie gut. Zum DX7 allgemein: 16bit Wandler und 4 OP FM. es gibt 8 algorithmen wie die OP (Oszillatoren) verschaltet sind. fast lfo. jeder OP hat Velocity-steuerung. Hüllkurve: Attack mit 2 Decayphasen ( D1, D2 und Level) plus Release.
DETAILS
SOUND everything metallic, percussive, bizarre digitale landscapes, bells, e-pianos, experimental, quite small and flat design, so easy to transport.
SOUND alles metallische, perkussive, glockige, e-pianos aber auch interessante bizarre digitale landschaften, experimentelles. sehr schmal und dünn, daher gut mitnehmbar.
SOUND
VERSION rack version: tx81z (it has no pitch env, so it's not exaclty the same)
VERSION rack version: tx81z, hat jedoch keine Pitch Hüllkurve.
VERSION